Przeglądający wątek:
1 Anonimowi
gryf
PERMABAN
Trochę mi się nudzi, tak więc spróbuję pochłostać zdechłego konia...
No to co myślicie o tym kanale?
Jesteście za, czy przeciw?
Będzie z tego jakiś pożytek, czy to tylko wywalanie pieniędzy w błoto - i to całkiem dosłownie?
No to co myślicie o tym kanale?
Jesteście za, czy przeciw?
Będzie z tego jakiś pożytek, czy to tylko wywalanie pieniędzy w błoto - i to całkiem dosłownie?
Téj sadniesz na ptôcha Gryfa i zajedzesz znowu do pomorscij zemi. Ale Gryfa muszysz słuchac. I kôżdy rozkôz spełnic, bo nie dôjdzesz...
Królik (bialy)
Anthro
Zawsze uniezależnienie się od Rosji. A więc samowystarczalność. Samowystarczalność jest dobra.
gryf
PERMABAN
Ja w zasadzie jestem za, aczkolwiek mam wątpliwości co do przewidywanych zysków z tego kanału.
Mieszkańcy tamtych okolic z całą pewnością na tym zyskają - już sama budowa kanału to ogromne pieniądze, nawet jeżeli do lokalnych podwykonawców trafi jedynie drobna ich część, to wciąż będą to spore kwoty.
To pierwsza taka inwestycja od kilkudziesięciu lat, tak więc będzie dużą atrakcją turystyczną - wiele ludzi przyjedzie specjalnie po to, żeby ten kanał zobaczyć, a rejsy Gdańsk-Elbląg będą się cieszyły dużym zainteresowaniem.
Cała okolica zarobi na turystyce, skorzystają także rybacy.
Wątpliwości dotyczą natomiast tego, o ile wzrośnie ruch towarowy w porcie Elbląg.
Aktualnie jest to ok. 100 tys. ton rocznie.
https://businessinsider.c...elblagu/314jbr7 - tutaj piszą o potencjale "od 1,2 do 1,5 mln ton rocznie", a gdzieś widziałem jeszcze większe liczby.
Fakty jednak są takie, że planowane parametry portu Elbląg (głębokość - 5 m, dopuszczalne zanurzenie - 4 m) porównywalne będą co najwyżej z portem Kołobrzeg (głębokość - 6,5 m, zanurzenie - 4,7 m), a Kołobrzeg przy takich parametrach osiąga obroty rzędu 150 tys. ton/rok.
Skąd więc te wizje milionów ton w Elblągu???
No i pozostaje jeszcze kwestia, czy ten kanał w ogóle powstanie...
https://businessinsider.c...ejskiej/10v3ktj - Komisja Europejska jeszcze nie dała zielonego światła.
A możliwe są także różne scenariusze, w których problemy z budżetem spowodują odłożenie inwestycji na później, nie wiadomo na jak długo...
Mieszkańcy tamtych okolic z całą pewnością na tym zyskają - już sama budowa kanału to ogromne pieniądze, nawet jeżeli do lokalnych podwykonawców trafi jedynie drobna ich część, to wciąż będą to spore kwoty.
To pierwsza taka inwestycja od kilkudziesięciu lat, tak więc będzie dużą atrakcją turystyczną - wiele ludzi przyjedzie specjalnie po to, żeby ten kanał zobaczyć, a rejsy Gdańsk-Elbląg będą się cieszyły dużym zainteresowaniem.
Cała okolica zarobi na turystyce, skorzystają także rybacy.
Wątpliwości dotyczą natomiast tego, o ile wzrośnie ruch towarowy w porcie Elbląg.
Aktualnie jest to ok. 100 tys. ton rocznie.
https://businessinsider.c...elblagu/314jbr7 - tutaj piszą o potencjale "od 1,2 do 1,5 mln ton rocznie", a gdzieś widziałem jeszcze większe liczby.
Fakty jednak są takie, że planowane parametry portu Elbląg (głębokość - 5 m, dopuszczalne zanurzenie - 4 m) porównywalne będą co najwyżej z portem Kołobrzeg (głębokość - 6,5 m, zanurzenie - 4,7 m), a Kołobrzeg przy takich parametrach osiąga obroty rzędu 150 tys. ton/rok.
Skąd więc te wizje milionów ton w Elblągu???
No i pozostaje jeszcze kwestia, czy ten kanał w ogóle powstanie...
https://businessinsider.c...ejskiej/10v3ktj - Komisja Europejska jeszcze nie dała zielonego światła.
A możliwe są także różne scenariusze, w których problemy z budżetem spowodują odłożenie inwestycji na później, nie wiadomo na jak długo...
Téj sadniesz na ptôcha Gryfa i zajedzesz znowu do pomorscij zemi. Ale Gryfa muszysz słuchac. I kôżdy rozkôz spełnic, bo nie dôjdzesz...
Rabbit
Anthro
Ja bym olał Komisję Europejską i budował, zyski na pewno będą, pytanie jak duże. Ja od dawna byłem za tym, żeby odnowić nasze porty i połączenia, przekopać Mierzeje. Kiedyś Gdańsk był jednym z największych portów w Europie, wystarczy sobie XVI wiek przypomnieć, królowaliśmy jeżeli chodzi
o handel morski. Oczywiście, Polska zamiast dbać o swoje interesy, dba o interesy innych, no i kończy jak się kończy.
Co ciekawe wiele mniejszych miejscowości, które znajdują się przy końcu Mierzei były przeciw, bo "będzie spadek turystów". Jestem ciekaw skąd wpadli na taki pomysł.
Mi osobiście brak wiedzy, bądź statystyk, ponieważ nie zagłębiałem się w ten temat, ale wiem jedno, że na pewno usprawni to handel i wiele z tego zyskamy, więc dlaczego nie? Co stoi na przeszkodzie?
Boję się tylko, że nie będą dbali odpowiednie o tę Mierzeję. Najbardziej chyba o okres zimowy, bo to wymaga sporych nakładów i może się różnie potoczyć.
Natomiast w następnym kroku powinni porządnie wziąć się za porty, bo to jest teraz podstawa handlu. Zresztą była od zawsze.
o handel morski. Oczywiście, Polska zamiast dbać o swoje interesy, dba o interesy innych, no i kończy jak się kończy.
Co ciekawe wiele mniejszych miejscowości, które znajdują się przy końcu Mierzei były przeciw, bo "będzie spadek turystów". Jestem ciekaw skąd wpadli na taki pomysł.
Mi osobiście brak wiedzy, bądź statystyk, ponieważ nie zagłębiałem się w ten temat, ale wiem jedno, że na pewno usprawni to handel i wiele z tego zyskamy, więc dlaczego nie? Co stoi na przeszkodzie?
Boję się tylko, że nie będą dbali odpowiednie o tę Mierzeję. Najbardziej chyba o okres zimowy, bo to wymaga sporych nakładów i może się różnie potoczyć.
Natomiast w następnym kroku powinni porządnie wziąć się za porty, bo to jest teraz podstawa handlu. Zresztą była od zawsze.
gryf
PERMABAN
Rzecz w tym, że kraj który dostaje z Unii miliardy euro rocznie, nie może sobie pozwolić na jej olewanie
Ano właśnie, może lepiej byłoby te pieniądze zainwestować gdzie indziej?
Może pogłębić tor wodny do Szczecina?
Może rozbudować port w Kołobrzegu?
Może zainwestować w żeglugę śródlądową, która od kilkudziesięciu lat popada w ruinę i mało już pozostało szlaków nadających się do eksploatacji?
Fakt, to akurat jest absurd.
Na kanale będą dwa mosty - przy otwartej śluzie z jednej strony będzie czynny most z drugiej strony, i na odwrót.
Absolutnie żadnych utrudnień w dojeździe do Krynicy Morskiej.
0
(+0|-0)
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną
Wysłano: 4.03.2019 13:00:22
Wysłano: 4.03.2019 13:00:22
No coraz to ciekawiej - wygląda na to, że kanał o głębokości 5 m będzie prowadził do portu o głębokości 2,5 m
Będzie piękny pomnik dobrego pomysłu i idiotycznej realizacji...
https://wiadomosci.onet.p...mierzei/q4bjh8v
Będzie piękny pomnik dobrego pomysłu i idiotycznej realizacji...
https://wiadomosci.onet.p...mierzei/q4bjh8v
Téj sadniesz na ptôcha Gryfa i zajedzesz znowu do pomorscij zemi. Ale Gryfa muszysz słuchac. I kôżdy rozkôz spełnic, bo nie dôjdzesz...
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków.
Możesz przeglądać wątki.
Nie możesz dodawać odpowiedzi.
Nie możesz edytować swoich postów.
Nie możesz kasować swoich postów.
Nie możesz dodawać ankiet.
Nie możesz głosować.
Nie możesz dodawać załączników.
Nie możesz pisać bez weryfikacji.