Zmień fonty Zmień rozmiar

Przeglądający wątek:   2 Anonimowi

 Aby pisać należy być zalogowanym

123>>


0
(+0|-0)
Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 10:07:30
Charyzmatyczny Nieznajomy z Imprezy
PERMABAN
Ja zawsze grałem bastionem, po prostou, lizardmeni, gnoole itp wkurzały mnie elfy i krasnoludy... Gra mega i tyle mogę napisać, spędziłęm wiele godzin nawet mam oryginalne pudło z instrukcją i jakimiś bonusami :D
Ostatnio edytowany przez LV dnia 20.08.2008 10:08:05

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 10:08:35
jestę kapibarę
Nie ograniczajmy się do samej trójki. Mi się graficznie podobała bardziej część druga ;-)k
Ostatnio edytowany przez LV dnia 20.08.2008 10:08:56

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 10:14:32
Tygrys z Cheshire
Anthro
PERMABAN
Necropilis i mozecie pucować mi buty :D
"Well! I've often seen a cat without a grin," thought Alice; " but a grin without a cat! It's the most curious thing I ever seen in my life!"

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 11:12:14
w części drugiej i trzeciej granie Nekromantą było w sumie pójściem na łatwiznę, umiejętność nekromancji dawała baaardzo duży bonus... znikło to dopiero w czwórce, Druidzi dostali "przywoływanie" a Kapłani "wskrzeszanie" i się wyrównało...

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 11:46:36
jestę kapibarę
Nekromancja działała w 2 i 3 tylko na krótką metę, przy wyżej rozwiniętych zamkach te parę dodatkowych szkieletów nie dawało już tak dużo.
Dopiero dawało to dopał jak wprowadzili w dodatku do 3 to że zabite jednostki są wskrzeszane jako lepsze niż szkielety w miarę rozwoju umiejętności nekromancja. albo może jakiegoś artefaktu? Nie pamiętam.
Gorzej że lisze i rycerze śmierci byli przegięci, a już ich ulepszone wersje to totalnie (obszarowy atak raniący tylko żywych i podwojenie obrażeń).

A czwórka miałą w sumie wg mnie niezłe założenia (armia bez herosów, herosi jako jednostki, wędrujące stwory, koniec z zatrzymywaniem się "o pole" od potworów i czekanie na posiłki) ale suma summarum ♥♥♥♥♥♥♥ poprzez zabicie indywidualności bohaterów i parę innych czynników.
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 11:47:12
Btw.. może jakiś turniej mały na futrzakonie? Co sądzicie? xD

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 11:48:44
Owczarek Ciasteczkowy
Anthro
W trójce grałem podobnie jak Veth,zamiennie z Nekropolis i Cytadelą. Cała reszta mnie denerwowała. Jakieś archamłoty, inne giganty, tytany czy śmieszne diabły :]

EDIT: co, w trybie "Gorących Pośladków" ? xDDD Nie grałem w piątkę,co mnie ominęło? Czwórka mi nie podpasowała w ogóle.
Ostatnio edytowany przez Reirun dnia 20.08.2008 11:51:49
Cookie Time!

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 11:51:49
Tygrys z Cheshire
Anthro
PERMABAN
LV nieeeeeeeeeeeeeeee. A jesli juz to solon nie gra XD Raz juz próbowalismy grac i stwierdzilismy o 2 albo 3 w nocy ze to bezsens :P
"Well! I've often seen a cat without a grin," thought Alice; " but a grin without a cat! It's the most curious thing I ever seen in my life!"

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 11:56:35
fajkojot
Człowiek
Cytat z "LV":
Nekromancja działała w 2 i 3 tylko na krótką metę, przy wyżej rozwiniętych zamkach te parę dodatkowych szkieletów nie dawało już tak dużo.
Dopiero dawało to dopał jak wprowadzili w dodatku do 3 to że zabite jednostki są wskrzeszane jako lepsze niż szkielety w miarę rozwoju umiejętności nekromancja. albo może jakiegoś artefaktu? Nie pamiętam.
Gorzej że lisze i rycerze śmierci byli przegięci, a już ich ulepszone wersje to totalnie (obszarowy atak raniący tylko żywych i podwojenie obrażeń).

A czwórka miałą w sumie wg mnie niezłe założenia (armia bez herosów, herosi jako jednostki, wędrujące stwory, koniec z zatrzymywaniem się "o pole" od potworów i czekanie na posiłki) ale suma summarum ♥♥♥♥♥♥♥ poprzez zabicie indywidualności bohaterów i parę innych czynników.

To był artefekt, do skomponowania z kilku innych. Wprowadzony został w Shadow of Death. Ale bądź co bądź to był legendarny artefakt, więc nie należy IMO rozpatrywać jego możliwości pod kątem normalnej rozrywki (dłuuugo przed tym dodatkiem Nekropolis i tak było silne). A co do potęgi jednostek, to akurat ja bym bardziej na pierwszy plan wysunął wampiry/alpy niż lisze. Wadą liszy był fakt, iż to jedyna jednostka strzelająca tego zamku no i na 5 poziomie dopiero. Nie były też najwytrzymalsze, więc kilka oblężeń i ich liczba malała drastycznie. No a przepakowani rycerze śmierci są rekompensowani badziewnymi kościanymi smokami ;P Ale i tak mimo potęgi Nekropolis lubię grać Cytadelą, ze względu na klimat... i nie jest taka najgorsza, łatwo dostać sie do bazyliszków, gorgon czy wyvern na początku i hajda, magie i łuczników załatwiamy sobie od sąsiadów :P
W czwórce świetnie rozwiązano kwestie rozwoju postaci, ale fakt - brakowało tego co czyniło konkretnych bohaterów specjalnymi (nadrobiono to w części piątej). A bardziej ♥♥♥♥♥♥♥ walką i pewnym brakiem zrównoważenia jednostek... co jak co, ale czasami nie opłacało się brać innych kombinacji (hydry nie sięgały czarnym smokom pięt, cyklopi byli o niebo pożyteczniejsi niż ogrzy magowie, minotaury zostawały w tyle za meduzami...). A w walce samej bolało mnie zawsze debilne rozmieszczenie przeszkód na mapie, brak siatki czy oblężenie zamków na pałę. Choć było spore ułatwienie w postaci zapisywania gry w czasie walki (i to chyba była jedyna część w której to było możliwe)
"How much is that doggie in the window? The one with the waggley tail
How much is that doggie in the window? I do hope that doggie's for sale"

Anonim
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 12:23:16
Skoro powstal juz taki temat, moze ktos bylby chetny na rozgrywke online? Najchetniej w HoMM V :-)k

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 12:34:09
jestę kapibarę
Cytat z "Ryan":
LV nieeeeeeeeeeeeeeee. A jesli juz to solon nie gra XD Raz juz próbowalismy grac i stwierdzilismy o 2 albo 3 w nocy ze to bezsens :P


Za długo myśli czy za dużo mówi?
Czy za dużo cyzeluje?

Btw można zagrać hot seat na 8 osób na mapie S, to nie będzie długa gra ;P
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 12:39:21
V ssie, nawet jeśli tylko ona chodzi na macu;P (edit-wszystkie chodzą ;P)

Nien, naprawdę. Jeśli czwórka miała duże braki, to piątka jest już dla mnie klimatycznie nie do wytrzymania. Jedyna zaleta "klimatyczna" to szkielety łucznicy (wreszcie! kościaki tylko do tego się nadają, to jest moje wyobrażenie o zastosowaniu ich). A reszta.. no oczywiście, skoro ruski robili to trzeba było maksymalnie zerżnąć z Warcrafta, zwłaszcza elfy i ich uszy. To mnie naprawdę zraziło. Albo upgrady do zamku inferno. Jak ulepszyć jednostkę? Podpalmy ją!

Uwielbiam drugą część. Może nie ma takich fajnych rozwiązań jak kolejne, ale jest najbardziej "bajkowa". Taki obraz tej gry najbardziej mi pasuje.
Ostatnio edytowany przez LV dnia 20.08.2008 12:51:47

Anonim
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 13:00:37
Narzekasz. Piatka wg mnie wlasnie MA ten stary, dobry klimat trojki. Umie przykuc do ekranu na dlugie godziny, czego czworka nie potrafila. W podstawce razi mnie jedynie ograniczona ilosc zamkow.

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 13:07:31
jestę kapibarę
I hate przerabiania na siłę gier na 3D :-Pk
Największym failem nowej europy uniwersalis było przerobienie jej na 3d. Nic to nie wnosi do rozgrywki, tylko komputer się na śmierć zamula od ilości pierdółek wyświetlanych na ekranie.
Heroes cierpiało na to samo ;-)k

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 14:10:43
osioł
Anthro
Hereosy to jedna z moich ulubionych gierek, najbardziej to błogosławie właśnie trójeczkę (w którą nadal gram) za praktycznie wszystko (zamki, grafika, klimat itp.). Przy pierwszej i drugiej części gry też spędziłem sporo czasu, bo także były...a raczej nadal są fajne. Natomiast IV i V jak dla mnie już possysają. W czwórce zrąbali prawie wszystko (prócz muzyki...ostatnio zdziwiłem się, bo odkryłem, że identyczne rytmy, który były w grze zostały wykorzystane w grze Black & White 2), a piątka...brak zamku, który by mi spodobał oraz ogólnie przebajerowane to wszystko ;p.

W każdym razie moim ulubionym zamkiem jest Cytadela właśnie za Reptilionów : D, kozacko wyglądają. A...i nie gram jak jakiś super pro gracz, że patrzy tylko na statsy i wybiera któryś tam zamek bo jest najlepszy, ja zawsze gram dla zabawy (w dodatku zawsze na łatwym poziomie, bo na normalnym komp już zbyt szaleje) i biorę ten zamek, który mnie się podoba z wyglądu. Drugim moim ulubionym zamkiem jest Bastion, fajny klimacik ma, w tle takie fajne lasy przykryte mgłą...normalnie czuje się jak na Mazurach o poranku po obfitym deszczu jak na nie patrze :>. A ulubioną jednostką w Bastionie są jednorożce.

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 14:29:42
Wilk Grzywiasty
Anthro
cytadela -> solmyr -> nie potrzebuje armii by wszystko jechać :-Pk

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 14:50:06
orzeł przedni / człowiek
Cytat:
Ale bądź co bądź to był legendarny artefakt, więc nie należy IMO rozpatrywać jego możliwości pod kątem normalnej rozrywki (dłuuugo przed tym dodatkiem Nekropolis i tak było silne).


Nie tak znowu legendarny. Składa się z 3 artefaktów - Amulet of the Undertaker, Vampire's Cowl i Dead Man's Boots, z których żaden nie należy do najwyższej klasy przedmiotów więc jest stosunkowo łatwy do zdobycia.

Moje ulubione części to II i III.
Co do III, to przez lata grania doszedłem do wniosku, że najlepszymi wyborami w rozgrywce (zamek,heros) są:
Castle -> Adela
Tower -> Cyra
Rampart -> Ryland

Czemu? Bo wszyscy zaczynają z dyplomacją co ma kolosalne znaczenie w grze. Z tej trójki preferuje chyba Tower - sporo strzelających jednostek i możliwość rozbudowy wieży magów do 5 poziomu (wiadomo - dimension door i fly). Do tego wymaksowac skille wisdom, earth magic, air magic, logistics, luck, intelligence i ciężko wtedy być zatrzymanym.
For we're the outstretched fingers
That seize and hold the wind...

DA / FA

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 15:00:09
fajkojot
Człowiek
Cytat z "Orzel":
Cytat:
Ale bądź co bądź to był legendarny artefakt, więc nie należy IMO rozpatrywać jego możliwości pod kątem normalnej rozrywki (dłuuugo przed tym dodatkiem Nekropolis i tak było silne).


Nie tak znowu legendarny. Składa się z 3 artefaktów - Amulet of the Undertaker, Vampire's Cowl i Dead Man's Boots, z których żaden nie należy do najwyższej klasy przedmiotów więc jest stosunkowo łatwy do zdobycia.

Artefakt legendarny = artefakty wprowadzone w Shadow of Death, powstające z połączenia kilku innych artefaktów. Nieważne czy to artefakty słabe czy mocne, ten płaszczyk w praniu wychodził lepszy niż Piorun Tytanów czy jak nazywał się ten artefakt powstający z połączenia elementów ekwipunku dających +12 do jednej z cech (kosztem innej),
Heroes V w zasadzie połączyło dobre elementy III (armie, zamki, rozwój jednostek) z elementami IV (bohater ma specjalne umiejętności z których korzysta w walce). Poza kwestiami mechanicznymi, jedyne co mi się najbardziej spodobało to w końcu Akademia/Tower w klimacie w jakim powinna być - wywalono z dupy wzięty śnieg na rzecz klimatu arabskiego. Zawsze mnie to zastanawiało, czemu jednostki takie jak nagah, golemy czy dżiny gnieżdżą się gdzieś w górach między śniegami... też podobnie jak u LV razi mnie zrzynka z Warcrafta i Warhammera (zmiękłem jak zobaczyłem jednostki mrocznych elfów... toż to Warh Bitewny przeniesiony do realiów Herosów). Nie miałem jeszcze okazji zaznajomić się z dwoma dodatkami do V (wprowadzających krasnoludy, buntowników i orki jako nacje), które ponoć są przyzwoite.
"How much is that doggie in the window? The one with the waggley tail
How much is that doggie in the window? I do hope that doggie's for sale"

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 15:04:54
jestę kapibarę
Taktyka Rakshy się sprawdza jako dobry start. Ewentualnie Dungeon i ten minotaur co ma Meteor shower.
Ja tam lubiłem wybierać na startowych herosów Kyle z rampartu i Gunnara z dungeon - logistyka szybko rozwinięta jest znacząca, można w turze więcej zwiedzić, więcej zabrać, więcej pokonać, szybciej wrócić po posiłki.

Dyplomacja jakoś mnie nie ruszała. Losowym potworom trzeba za dużo płacić i w większości są niekompatybilne z armią, przez co morale failuje.
Ale to już zależy od indywidualnego sposobu grania ;-)k

Btw, w drugiej cześci nekromanta jest niezły, ale wymiata się warlockiem, zwłaszcza jak już się dokopie do niezbalansowanych czarnych smoków ;P
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 15:15:47
Cytat z "Verdan":
Nie miałem jeszcze okazji zaznajomić się z dwoma dodatkami do V (wprowadzających krasnoludy, buntowników i orki jako nacje), które ponoć są przyzwoite.


No ♥♥♥♥♥ proszę cię... to już wychodzi "Heroes of World of Warcraft" a nie Might and Magic... może jeszcze dadzą jako nację taurenów i mroczne elfy?
Ostatnio edytowany przez LV dnia 20.08.2008 15:20:34

Anonim
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 15:18:17
Ja tu widzę większość opracowała taktyki grania w "Hirołsów". Z trójką jestem najbardziej związany bo grałem w nią najdłużej. Do dziś pamiętam czasy jak się siedziało w 5 przy jednym komputerze na "hot seat" i się grało do 3 w nocy :)
Najczęściej grałem Fortecą (najwięcej jednostek strzelających) upgrade'owane gobliny w dużej ilości potrafiły siać zamęt na polu bitwy. Magowie też byli nieźli. Dobrą jednostką był Tytan ale tylko wtedy gdy nie skończyły mu się pioruny, był zdecydowanie za mało mobilny w zwarciu.
Mam dwie ulubione jednostki w grze, jest to gryf i krzyżowiec (alias: Puszka)
Gryf stał się moim ulubieńcem za możliwość wielokrotnego kontrataku. A krzyżowiec za możliwość podwójnego kontrataku i za dźwięk który wydawał przy każdym ruchu :)
Heroes V jest grą naprawdę bardzo dobrą (gram do teraz). Gram elfami. Druidzi i Łowcy są nieocenieni na polu walki. No i jednorożce (oślepienie), już nie raz uratowały mi tyłek.
Po prostu Heroes to Legenda a nie gra :)

Cytat z "Verdan":
Nie miałem jeszcze okazji zaznajomić się z dwoma dodatkami do V (wprowadzających krasnoludy, buntowników i orki jako nacje), które ponoć są przyzwoite.

Jedynie z tych nowych zamków spodobały mi się krasnoludy. A reszta jest do kitu.
Zbędnym dodatkiem jest również możliwość kolejnej ścieżki rozwoju stwora. Jest silniejszy ale za to mniej odporny od innej jego wersji. Dodano kilka nowych czarów i map.
Nic specjalnego
Ostatnio edytowany przez Galzra dnia 20.08.2008 15:23:09

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 15:28:41
osioł
Anthro
Hm...a to okazyjnie palnę pytanie, od czego zależy szansa kontrataku? Bo często jak gram to czuję, że komp mnie oszukuje i to nieźle. Praktycznie żadna moja jednostka w ogóle nie kontratakuje (obojętnie jaki zamek), ale za to wroga to praktycznie zawsze. Podobną mam akcję z ulepszonymi wywernami, wrogów zatruwa raz na sto chyba, ale jak wróg ma te same wywerny to przy pierwszym ataku zatruwają każdego mojego żołnierza ;/. Zresztą...jeszcze fajny czar miałem, który obniża dwu krotnie morale wrogich oddziałów...działał tak, że to moi tracili kolejkę, a tam ci zyskiwali ;/.
Ostatnio edytowany przez Osio dnia 20.08.2008 15:30:48

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 16:33:20
fajkojot
Człowiek
Cytat z "LV":
Cytat z "Verdan":
Nie miałem jeszcze okazji zaznajomić się z dwoma dodatkami do V (wprowadzających krasnoludy, buntowników i orki jako nacje), które ponoć są przyzwoite.


No ♥♥♥♥♥ proszę cię... to już wychodzi "Heroes of World of Warcraft" a nie Might and Magic... może jeszcze dadzą jako nację taurenów i mroczne elfy?

Mroczne elfy były wcześniej, ale akurat to zrzynka Warhammerowa :P A nie rozumiem co ci przeszkadzają te nowe rasy... orki to konwersja Stronghold do części V. Buntownicy to alternatywa ludzi z tego co czytałem (nieco inna grafika, inne skile jednostek czy coś takiego) a krasnoludy to, no... krasnoludy, akurat mi ich bardzo brakowało w części V :P
"How much is that doggie in the window? The one with the waggley tail
How much is that doggie in the window? I do hope that doggie's for sale"

Anonim
0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 16:37:48
Krótko:
HoMM1 - świetna klimatycznie, klasyka, grywalna, etc. Muzyczka w midi była niesamowita ;)
HoMM2 - gorsza pod względem grafiki i paru drobiazgów "trójka"
HoMM3 - IT ROCKS i każdy wie dlaczego. Z miast tutaj najbardziej lubię miasto Krewloodu (podkład muzyczny!) i Brakady.
HoMM4 - Świetna. Świeże podejście do filizofii rozgrywki. Może na początku się nie podoba (mi się nie spodobała), ale po paru tygodniach, gdy załapałem nową mechanikę, świetnie się bawiłem.
Homm5 - Do dupy.

Cytat z "LV":
piątka jest już dla mnie klimatycznie nie do wytrzymania.

Ostatnio edytowany przez Gabi dnia 20.08.2008 16:46:56

0
(+0|-0)
Re: Heroes of Might and Magic
Wysłano: 20.08.2008 16:53:40
Cytat z "Raksha":
cytadela -> solmyr -> nie potrzebuje armii by wszystko jechać :-Pk


heh grywałam z gościem który uważał tak samo... i ileż razy się na tym przejechał, bo "i Herkules dupa kiedy wrogów kupa" :P

 Aby pisać należy być zalogowanym
123>>


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków.
Możesz przeglądać wątki.
Nie możesz dodawać odpowiedzi.
Nie możesz edytować swoich postów.
Nie możesz kasować swoich postów.
Nie możesz dodawać ankiet.
Nie możesz głosować.
Nie możesz dodawać załączników.
Nie możesz pisać bez weryfikacji.

Wyszukiwanie zaawansowane