Zmień fonty Zmień rozmiar

Przeglądający wątek:   1 Anonimowi

 Aby pisać należy być zalogowanym

12>>


18
(+18|-0)
Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 14.02.2015 3:02:21
Wilk
Anthro
Czołem społeczności!

Wytworzyłem ostatnimi czasy grę 2D rpg osadzoną w autorskim świecie (jest w znacznej mierze futrzasta).

Kto nie ma co robić z wolnym czasem może sobie ściągnąć i a nóż wiedziony/a przypływem weny zostawić jakiś konstruktywny feedback ;-)k

Wersja ENG 1.02a -> http://www.mediafire.com/...N%5D-v1.02a.exe
Wersja PL 1.01a-> http://www.mediafire.com/...[PL]-v1.01a.exe

Zaznaczam, że jest to mocno wczesna wersja i błędy się zdarzają (zwłaszcza w tekście/dialogach).
Niemniej, gra jest stabilna w 100% i można ją przejść od A do Z
Zachęcam co bardziej obeznane z angielskim futra do korzystania z wersji ENG, jako że PL NIE testowałem porządnie pod względem tekstu i mogą
tam wystąpić wybitnie krasomówcze perły językowe (wersja PL różni się tylko tekstem, pod względem mechaniki i stabilności można grać).

Dzięki wszystkim za zainteresowanie ;-)k
Ostatnio edytowany przez Triafis dnia 23.02.2015 12:06:06
Załącznik:
png  TBSPL.png (755.02 KB; 640x480 px)
3112_54deac9cd581b.png 640x480 px

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 14.02.2015 14:56:25
Wilko-szop
Anthro
Bardzo przyjemnie się w to gra :-Dk

They hate me , do not know why.

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 14.02.2015 16:40:16
wilkopodobne+ trochę feniksa
Anthro
Pograłem z pół godziny i mogę powiedzieć, że
-prosta, ale miłą oprawa graficzna
-przyjemna muzyczka w tle, nie przeszkadza w grze
-przejrzysty interfejs
-prosty sprawdzony i skuteczny sposób walki

Jedynie co to mam problem z przejściem misji gdzie trzeba zabić szczury w spichlerzu-pierwszy raz wchodzę i przy workach była pierwsza walka, później nie mogłem ich znaleźć, ale po pewnym czasie(minęło z pól godziny) znowu były przy workach, obie walki wygrałem, a teraz nie mogę zakończyć questa, nie znajduję już szczurów w spichlerzu, a nie mogę zakończyć zadania przy kolesiu, który mi je dał.

Przydałby się też jakiś dziennik, gdzie były by wyświetlane przyjęte misji i ew. ich postęp.

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 14.02.2015 21:35:59
Wilko-szop
Anthro
łaź w kółko w spichlerzu , same atakują po pierwszym razie.

They hate me , do not know why.

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 14.02.2015 22:44:51
wilkopodobne+ trochę feniksa
Anthro
Właśnie za pierwszym i drugim tak, ale już żeby zaatakowały 3 raz to jest problem, może ustawić aby pojawiały się na pewno w rożnych miejscach?
Np; jedne przy rozwalonym worku, drugie przy skrzynce a trzecie przy reszcie worków(na razie obie grupy pojawiły się przy rozwalonym worku)

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 2:24:12
Wilk
Anthro
Szczury pojawiają się losowo podczas chodzenia po spichlerzu (szansa jest zawsze ok. 17% przy wejściu na oddzielnego til'a -> jeden obszar ruchu). W przyszłości albo zwiększę szansę spotkania szczura albo dodam więcej pewnych spotkań. Ilość odbytych spotkań nie ma wpływu na szansę pojawienia się kolejnych walk (przynajmniej nie powinna ;p).
Dziennik zadań z podziałką na główny wątek i zadania poboczne, dodam w najbliższej aktualizacji (NIE trzeba zaczynać gry od nowa, aby korzystać z aktualizacji).
Dzięki za feedback ;-)k
Ostatnio edytowany przez Triafis dnia 15.02.2015 2:35:42
"I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about".

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 12:49:42
Lew feral
Kogucik
Pierwsze wrażenie po uruchomieniu - ładna, jak dla mnie, oprawa muzyczna, fajna graficznie. Co mi się rzuciło w oczy tak na szybko, to że główny bohater nie zmienia wyrazu twarzy nawet w trudnych sytuacjach ;-)k

Generalnie na razie podoba mi się, choć faktycznie jest kilka literówek itp. (gram w polską wersję). Czcionka też mi się wydaje taka dość prosta, nie pasująca do klimatu. Może to dlatego, że nie uruchomiłem spod właściwego systemu operacyjnego, tylko w linuksie, niemniej jednak działa.

Można prosić kogoś, by zamieścił screena z wprowadzenia, jeżeli to nie kłopot?
Ostatnio edytowany przez Leo_JR dnia 15.02.2015 12:53:15
MRrrrawr? -
Muzyka, której czasem słucham (Od
JayB): Tonitrus | Winter Wrap Up (JayB's Pegasus Trance Remix) | The Anthem (Club Mix) | Love Is In Bloom (JayB's Alicorn Trance Remix) | Marwan Green Critter - Penjelajahan (JayB Remix)
"Usrael zawsze bombarduje różne kraje dla ich dobra. Tacy altruiści. A Rosja wszystko robi dla własnego dobra. Bezczelni. Nawet nikogo nie zbombardują!" - Marucha
Plusuję kogo chcę, o! 8-)k

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 14:17:59
Wilk
Anthro
Hmm na linuksie faktycznie może być parę problemów :(
Co to sztywności twarzy -> mam w planach zrobienie całego face'setu dla każdej postaci, ale w pierwszej kolejności są problemy techniczne i poprawa tekstu (zwłaszcza w wersji polskiej, bo tak jak mówiłem, nie była dobrze przetestowana i poprawiona).
Jak wrócę do domu to wrzucę screeny.
Dzięki za feedback 8-)k
"I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about".

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 15:37:54
Lis
Anthro
Gra śmiga tylko to nieokazywanie uczuć przez postaci nawet w beznadziejnej sytuacji postać jest uśmiechnięta. Poza tym to gra bardzo mi się podoba choć nigdy nie przepadałem za tego typu grami to gram już ponad godzinę i nie zamierzam szybko skończyć :-)k

Niech bóg strzeże mnie przed przyjaciółmi. Z nieprzyjaciółmi sam dam sobie radę. :-Dk

2
(+2|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 20:07:35
wilkopodobne+ trochę feniksa
Anthro
Mógłbyś dać jakąś tabelkę skrótów, bo mało gram w tego typu gry i nie ogarniam części statystyk (np: MAD, MDF, LUK, itp.)
A i fajnie, że jest encyklopedia rzeczy(i nie tylko), które znaleźliśmy/spotkaliśmy :-)k

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 23:24:11
Lis
Anthro
Nie ściągajcie tej gry jest zbyt wciągająca :-)k

PS. dodaj mapkę do gry i spis aktywnych questów bo można się pogubić bez tego

Niech bóg strzeże mnie przed przyjaciółmi. Z nieprzyjaciółmi sam dam sobie radę. :-Dk

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 15.02.2015 23:28:11
Wilk
Anthro
Najlepszy RPG w jakiego kiedykolwiek grałem!!!!! :) :)

3
(+3|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 3:08:44
Wilk
Anthro
Widzę, że padło parę świetnych pomysłów, które wcielę w życie w przyszłych aktualizacjach 8-)k
Najpierw jednak doprowadzę wersję PL do stanu użyteczności, bo czytając dialogi mam wrażenie, że przysnąłem parę razy przy pisaniu
i uderzyłem głową w losowe klawisze :rollk:

Zatem lista "to do" :
1 Testy wersji PL i poprawa/napisanie od nowa tekstu
1.1 Przetłumaczenie reszty na wersję polską (część menu i nazw jest dalej po angielsku)
2 Autosave - już był, ale tak co trzeci raz psuł grę zamiast zapisywać
3 Dziennik misji podzielony na zadania główne i poboczne
4 "Pomocniczek" - miejsce z menu gdzie będą rozwinięte wszystkie skróty wraz z pomocą w liczeniu (np. jak bardzo 50 obrony obniży atak o wartościach...)
5 Tranfer do wcześniej odwiedzonych map
6 Testy na linuksie
7 Facesety dla każdej postaci
8 Wyważanie trudności

Dzięki wszystkim za feedback, dzięki temu wiem co dalej działać, żeby coś przyjemnego z tej gry wyszło ;-)k
Ostatnio edytowany przez Triafis dnia 16.02.2015 3:13:09
"I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about".

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 16:35:38
Lis
Anthro
Triafis najważniejsze to żeby gra trwała tak około 2 razy dłużej bo za szybko mi poszła --k a chciałbym jeszcze pograć :-)k

Niech bóg strzeże mnie przed przyjaciółmi. Z nieprzyjaciółmi sam dam sobie radę. :-Dk

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 17:13:25
Wilk
Anthro
Będzie dłuższa :P
Jak ogarnę to co jest teraz do poprawek, to robię dalej -> scenariusz na jakieś drugie tyle jeszcze jest.
Swoją drogą, myślałem, że będzie trochę trudniejsza do przejścia.
No nic, wyważy się :-xk
Ostatnio edytowany przez Triafis dnia 16.02.2015 17:15:01
"I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about".

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 19:39:53
Wilko-szop
Anthro
Mam dylemat ...
Teraz całą przejść czy poczekać na update'y i wtedy grać :rollk:

They hate me , do not know why.

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 21:05:28
kot
ja teraz pograłem z 15 minut i co mi przeszkadzało:
-literówki we wprowadzeniu i dialogach (angielska wersja)
-zbyt gęsto wyłożona fabuła na początku, chyba że to moje zmęczenie
-nieco drażniąca muzyka w walce

a co mi się podobało:
-prosty do ogarnięcia system walki
-ładnie narysowany świat (pikselowa postać wilka na mapie jest świetna!)
-przyjemna muzyka przy eksplorowaniu

1
(+1|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 21:11:36
wilkopodobne+ trochę feniksa
Anthro
@andrus
Muzyka zależy od gustu, mi osobiście się bardzo podoba
A na początku fabuła może nie jest dokładna, ale to się zmienia z czasem i moim zdaniem tak powinno być, nie lubię znać wszystkiego na początku :-)k

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 21:56:48
kot
Cytat z "domiqs": (Link »)
@andrus
Muzyka zależy od gustu, mi osobiście się bardzo podoba
A na początku fabuła może nie jest dokładna, ale to się zmienia z czasem i moim zdaniem tak powinno być, nie lubię znać wszystkiego na początku :-)k

Właśnie mi chodzi o to, że pojawia się dla mnie za dużo obcych nazw na raz i nie za bardzo ogarniam kto jest po czyjej stronie, choć dosyć szybko doszedłem, że ten wilk jest po mojej ;d

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 22:35:31
Wilko-szop
Anthro
Jak patrze sobie tak na sterowanie i grafikę to można by było w to grać nawet na konsoli (np.PSP) lub na jakimś innym urządzeniu przenośnym :-)k
Ostatnio edytowany przez volf360 dnia 16.02.2015 22:38:18

They hate me , do not know why.

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 22:49:37
wilkopodobne+ trochę feniksa
Anthro
Cytat z "volf360": (Link »)
Jak patrze sobie tak na sterowanie i grafikę to można by było w to grać nawet na konsoli (np.PSP) lub na jakimś innym urządzeniu przenośnym :-)k

Gra nie jest chyba przystosowana, ale dobrym pomysłem byłoby przeniesienie gry na Androida. Myślę, że na telefonach odniosłaby większy sukces niż na kompie, bo sporo osób patrzy na grafikę bardziej niż na grywalność i fabułę(niestety).

0
(+1|-1)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 16.02.2015 22:59:40
Wilko-szop
Anthro
Ja jestem z tych co nie grają dla grafiki tylko dla fabuły i dla samej rozgrywki
(dlatego wracam do starych gier które lubię np. "Wolfenstein: Back to castel" lub "Final Fanstasy VII")

"Granie dla grafiki, to jak oglądanie porno dla fabuły"

They hate me , do not know why.

0
(+0|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 17.02.2015 1:32:25
Wilk
Anthro
Hmm żeby puścić grę na platformy mobilne, musiałbym zrobić port manualnie, czyli zrekonstruować logikę gry w innej technologii, a takiego przedsięwzięcia na razie nie planuję :P
Samą grę od początku robiłem z zamysłem wydania jej jako produkt niekomercyjny, ot robiony dla czystej przyjemności tworzenia i nauki.
"I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about".

Anonim
2
(+2|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 20.02.2015 14:18:36
Dobra, przeszedłem kawałek gry i mam kilka uwag.

SPOILER, JEŚLI NIE CHCECIE SOBIE ZESPOILEROWAĆ CZEGOKOLWIEK TO NIE CZYTAĆ

Dotarłem do momentu w którym rozwalam zakonników Złotego Kłosa.

Ok... więc tak. Mam ogromne zastrzeżenia co do aspektów fabularnych.
- Początek gry zawiera w sobie ścianę tekstu, w której cholernie łatwo się zgubić. Jest tam od groma informacji na temat uniwersum, podanych w sposób suchy, zupełnie jakby czytelnik znał świat od dawna. Proponowałbym dozować informacje powoli, stopniowo rozwijać podczas gry. Jest spotkanie z jednym z kultystów na samym początku. Można rozbudować dialog i poprzez niego ukazać tę frakcję.
- Sama fabuła jest problematyczna. Nie brzmi ani trochę jak poważna polityka. Dziwnym trafem Imperatorowi nagle odwaliło i stał się rasistą. Takie ostre zmiany nie zachodzą aż tak gwałtownie. Ba! Nagle sprawił, że pół królestwa jest rasistami! I to takimi ostrymi, zdolnymi mordować bez problemów nieludzi.
- Istnieją jakieś zakony, które nie są odpowiednio wyjaśnione. Pogubiłem się absolutnie w strukturze władzy. Nawet początek Gry o Tron nie był tak przeładowany informacjami.
- Nie mam akurat zastrzeżeń do tego w jaki sposób Firis pojawia się w drużynie. Podoba mi się jego sceptyczne nastawienie, poczucie wyższości i generalna sztywność jak na urzędnika przystało. Jest w miarę realistyczną osobą. Nie można tego powiedzieć o Seidenie, który jest tak absolutnie randomowy, że zaskoczyłem się, że Eryk zdecydował się przyjąć takiego wieśniaka z ulicy co "potrafi machać nożem" do ekipy. Nie miałem okazji jeszcze poznać szerzej Mikii, ale wydaje się cholernie naiwna, co z jednej strony nie jest złe bo tacy ludzie też istnieją, ale z drugiej strony, skoro kapłani są tak wysoko szanowani wśród Bastionu to jednak powinni reprezentować sobą jakiś poziom hmm?
- W grę gram po polsku, ponieważ podejrzewam, że to twój pierwszy język, a więc ta wersja będzie doszlifowana. Nie czepiam się literówek czy innych błędów w pisowni, bo to wszystko kwestia korekty. Czepiam się tego, że niektóre dialogi są cholernie płytkie lub wypowiedzi nie pasują do postaci. Wysoko postawieni oficjele wioski brzmią czasami jak wieśniacy. Firisowi zdarza się czasami używać zwrotów zbyt potocznych jak na jego sztywną i urzędniczą manierę.
- Zakon Złotego Kłosa. Nie ogarniam. Jeżeli zakony są zupełnie inaczej postrzegane aniżeli w rzeczywistości, tj. jako całkowicie luźne organizacje, pozbawione dodatkowych wytycznych, to zaznacz to gdzieś w opisie świata przed konfrotnacją z ZZK (Zakonem Złotego Kłosa). ZZK wydaje się zwyczajną bandą zbirów, i jako taka jest podsumowana przez bohaterów, jednakże to nadal ZAKON. Do zakonów należy również ojciec Eryka, który to prezentuje sobą zupełnie inny obraz. Skąd takie rozbieżności? Dodatkowo, co mają złote kłosy do bycia zbirem xD? Mistrz Zakonu wydaje się osobą z wyższych sfer, ale jego oficerowie to zwykli bandyci. Skąd takie ostre kontrasty w strukturze?
- Rozumiem, że gra może być heroic fantasy, ale fakt, że dzieciak Eryk, z pomocą ambasadora Firisa i randoma z ulicy Seidena, w trójkę obijają mordy całego zakonu podczas gdy chwilę wcześniej jedyne czym się zajmowali to pranie szczurów i zdziadziałego nekromanty. Rozumiem, że gra rządzi się swoimi prawami, ale poziom całego zakonu wydaje się tutaj żałosny.
- Jaszczuroludzie są geniuszami, skoro ukrywają swoje skarby na bagnach, ALE WSZYSCY O TYM WIEDZĄ (Firis wspomina o tym randomowo). Dodatkowo, skoro są doświadczonymi wojownikami, to czemu dzieciak Eryk potrafi obić im mordę?
- Nazwy przedmiotów są momentami jakieś dziwne jak również ich właściwości. Pieczone szczurze mięso leczy z 1200 i może być używane jak mikstura w walce podczas gdy specjalistyczna MIKSTURA LECZNICZA regeneruje jedynie 400 hp. Koleś polujący na szczury i pieczący ich mięso powinien dawno wygryźć z rynku tych aptekarzy od mikstur. Brak logiki.
- Stymulant brzmi bardziej jak jakiś buff bojowy lub afrodyzjak aniżeli środek przywracający sprawność osobie krytycznie rannej.
- Brakuje opisów tego jaka postać potrafi używać jakiego ekwipunku. Kupiłem topór Erykowi a ten bałwan nie mógł go używać. Szukałem potem gdzie pisze czego potrafi. Nie znalazłem. Zasugerowałem się jedynie tym, że posiada "Styl miecza" więc kupiłem mu potem miecz. Firis mógł machać toporkiem, ale jedyne co potrafił to "Styl ciała". Nie czaję.
- Za krzakiem w wiosce jest kufer z 500 golda. Co za debil zostawia swoją kasiorę na wierzchu żeby jakiś random Eryk ją sobie zabrał? Rozumiem, że możemy zakładać bandytyzm jak w Zeldzie albo Icewind Dale, ale mnie osobiście to się średnio podoba.

Kwestie techniczne:
- Nie umiem znaleźć opcji ściszania/pogłaśniania muzyki. Mnie osobiście nie wkurza jakoś szczególnie, ale jest za glośno.
- Nie umiem znaleźć opcji grania w oknie. Ten typ gry preferuję w małych okienkach.
- Niska przejrzystość mechaniki walki. Nie wiem dlaczego ktoś jest pierwszy w kolejce. Nie wiem, który wróg atakuje w danym momencie jeżeli nie przeczytam szybko tekstu na górze.
- Czcionka którą napisany jest tytuł w menu jest tak niewyraźna, że do teraz mam problem ze stwierdzeniem, jak gra się nazywa.
- Encyklopedia to spoko pomysł, ale proponowałbym by znajdowały się w niej również podstawowe reguły gry. Np. "postać x może nosić pancerze y, ale postać z już nie" itp.

Myślę, że wszystko wymieniłem. Mam nadzieję, że pomogłem. Nie zniechęcaj się, ale pracuj solidniej. Jest dużo do poprawy.

Aha i czy jesteś autorem całości gry? Bo mam wrażenie, że bazuje ona na czymś już istniejącym.
Ostatnio edytowany przez TomEdo dnia 20.02.2015 14:20:24

3
(+3|-0)
Re: Tak sobie siedzę i grę sobie kodze...
Wysłano: 20.02.2015 18:00:38
Wilk
Anthro
No i jest się na czym oprzeć przy korekcie:
[SPOILER]
Zdaję sobie sprawę, że zarówno wypowiedzi aktorów jak i same przedstawienie fabuły jest obecnie "sztywne", a sama fabuła to bardziej
plan wydarzeń od a do z niż fantastyczna historia. Niemniej jest to początek kreacji pod względem fabularnym i prawdopodobnie będę większość tekstu pisał od nowa.
-Na chwile obecną jest to produkcja stabilna, która zawiera wszystkie wydarzenia zawarte w stworzonym przeze mnie scenariuszu. Zatem można przejść grę bez błędów od początku do końca, niemniej może być nieco "sucha".
-Co do różnic w zakonach, chodziło właśnie o taki wręcz nienaturalny kontrast pomiędzy prawdziwym rycerstwem, a ludźmi zajmującymi wojskowe stanowiska ze względu na urodzenie / zamożność. Zakon Złotego Kłosa nie ma rycerstwa ponieważ żaden prawdziwy rycerz nie służyłby Bubenferowi. Wiem, że jest to obecnie mało realistyczne, ale wyraźnie zaznaczone.
-W przypadku Imperatora, jego szaleństwo trwa latami. Jego działania nie wynikają z chwilowej zmiany nastroju, są tylko kolejnym krokiem prowadzącym do wojny.
-Kapłani w większości przypadków zachowują się godnie i działają rozsądnie jak na osoby o ich pozycji przystało (Primeron). Jednak Mika ,która dołączyła do grupy, jest młoda i naiwna. Daleko jej do poziomu dobrze wyuczonego kapłana.
-I rzecz która nawet mi (jako oddanemu graczowi "papierowych" RPG) przeszkadza: oczywiście, że Eryk fabularnie nie miałby żadnych szans w starciu z doświadczonymi jaszczuroludźmi (przynajmniej nie w momencie w którym ich spotyka), patrząc pod kątem czystego "papierowego" rpg byłaby to przegrana walka. Jaszczuroludzie mieli być przeciwnikami do których gracz miał wracać po zdobyciu nieco większej siły (wiem, że można ich pokonać z marszu i jest to błąd wyważenia poziomu trudności, który zdecydowanie będzie dopieszczany przez długi czas).
-Oczywistym też jest, że jaszczury nie należą do zbyt lotnych umysłowo ras. Zawsze chowają swoje skarby w podobnych miejscach co wynika bardziej z ich zachowań rasowych niż przemyślanej taktyki.
-Co do walki z zakonem, zakładam, że mimo młodego wieku, Eryk jest postacią fantastycznego "Hero" który mimo wszystko pokona bandę zbirów (zwłaszcza z pomocą Firisa).
-Fabularnie Firis powinien być o wiele silniejszy na początkowym etapie gry, nie chcę jednak narzucać wyboru "ulubionej" postaci ze względu na zbyt dużą różnicę w mocy.
-W kwestii Seidena jeszcze się wyjaśni dlaczego z taką łatwością dołączył do grupy.
-Co do losowo rozmieszczonych skrzynek ze skarbami: nie miałem wcześniej styczności z profesjonalnym level designem, uczę się patrząc na inne produkcję tego typu, staram się pokazać graczom, że warto przeszukiwać wioskę/lasy itp. bo zawsze można coś znaleźć. Fabularnie jest to mało logiczne, że ot tak leży sobie skrzynia ze złotem, ale tworzy to pewien rodzaj zachęty do dalszych poszukiwań.
-Dodam stosowną tabelę z opisem przedmiotów jakie może używać każda postać.
W kwestiach technicznych:
- nie ma jeszcze opcji ściszania dźwięku
- gra domyślnie uruchamia się w trybie pełnego ekranu, standardowe alt+enter przełączy tryb na okienkowy (również dodam opcję wyboru z menu głównego)
- ze zmianą mechaniki walki będę miał trochę problemów. Tekst wyświetla się gdy aktor 1 zaczyna akcję i znika wraz z jej końcem. Opóźnienie tego może sprawić, że walki będą się dłużyć. Niemniej pomyślę/poszukam rozwiązania tego problemu.
- jesteś trzecią osobą która zgłasza niewyraźność czcionki -> będzie zmieniona
- do reguł gry i pomocy w zrozumieniu mechanik, skrótów itp stworzę oddzielne menu.

Zacząłem od wersji angielskiej, dopiero później zabrałem się za sztywne tłumaczenie na polski (stąd też pochodzi część sztywności niektórych sytuacji). Owszem będzie to pierwsza wersja za którą się zabiorę, głównie ze względu na marność tekstu która wykracza daleko poza "literówki".

Jestem autorem całości gry. Osoby którym zawdzięczam pomoc w programowaniu lub grafice zostały wymienione w zakładcę "credits" lub w liście na zakończenie gry.
Podobieństwa mogą wynikać z użytego przeze mnie silnika, istnieje wiele produkcji korzystających z tej samej technologii, oraz z ogólnodostępnych grafik/sprite'ów.
Fabuła/nazewnictwo/postacie bazują w całości na moim autorskim świecie oraz opublikowanej wcześniej powieści.

Dzięki za solidny feedback. W żadnym wypadku mnie nie zniechęcił, a wręcz przeciwnie. To moja pierwsza gra jaką stworzyłem i zanim ją opublikuję na większym obszarze minie z dobre pół roku wykorzystane na poprawianie. Grę wrzuciłem na kilka mniejszych grup, dokładnie po to by zebrać stosowne informację zwrotne i NAUCZYĆ się robić gry lepiej.
Ostatnio edytowany przez Triafis dnia 20.02.2015 18:05:27
"I've got an idea--an idea so smart that my head would explode if I even began to know what I'm talking about".

 Aby pisać należy być zalogowanym
12>>


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków.
Możesz przeglądać wątki.
Nie możesz dodawać odpowiedzi.
Nie możesz edytować swoich postów.
Nie możesz kasować swoich postów.
Nie możesz dodawać ankiet.
Nie możesz głosować.
Nie możesz dodawać załączników.
Nie możesz pisać bez weryfikacji.

Wyszukiwanie zaawansowane