Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 4.07.2015 4:28:47
Witam, czy jest możliwość rozciągnięcia jednego obrazka, prosto mówiąc- razy cztery, chodzi mi to że z jednego piksela tworzą się jeszcze trzy, robiąc 4 i tak z każdym.
W gimpie jest taka funkcja, tylko że daje rozmycie zamiast pełnych kolorów (rozciągnięte są na pół przeźroczyste)
obrazek pokazujący o co mi chodzi <po lewo oryginał, po prawo jak takie pikselki mają wyglądać już po rozciągnięcia>
streszczając: po prostu powiększyć szerokość i wysokość x2, bez żadnych zmian prócz tego że 1 pixel z oryginału, będzie przypadał czterem po przeróbce.
Ostatnio edytowany przez Smok dnia 4.07.2015 20:36:57
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 14.11.2015 20:44:10
Ooh, szkoda, że ten temat jest taki martwy ^^;. Kocham pixel-arty - szczególnie jakoś podobają mi się takie malutkie ikonki, emotki itp. Jeśli chodzi o większe - zależy co ma przedstawiać. Kiedyś chciałabym zrobić jakiś większy pixelowy projekt. Obecnie zastanawiam się nad zrobieniem wielkiego, pixelowego arta z fursonami różnych ludzi. Jednak na razie to zostawię i może ruszę z czymś takim w przyszłym roku kalendarzowym . I jeszcze przy okazji (I mam nadzieję, że nie przesadzę i nie wyjdzie, że się chwalę czy coś) - małe porównanie: To jest moja pierwsza pixelowa praca
A to jedna z najnowszych:
(będzie poprawiana)
Więc jeśli ktoś zaczyna pracę z pixelami, to tak jak zwykle, niech się nie poddaje
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 1.02.2016 12:52:21
Lew feral
Kogucik
Triafis, długo Ci zajęło? Sheribonbon do Ciebie to samo pytanie, odnośnie animacji. I ta Twoja druga praca moim zdaniem jest arcydziełem pikselowym, albo jest bardzo blisko. Jeszcze widziałem jedną Twoją rzecz, która mnie bardzo urzekła, o ten obrazek:
Zadziwiające, co potrafisz zrobić z tymi pikselkami
EDIT Z ciekwaości sprawdziłem u siebie w Gimpie, skalowanie bez rozmazywania kolorów działa z interpolacją ustawioną na "Brak". "Najbliższy sąsiad" - nie mam takiej w mojej wersji programu.
Ostatnio edytowany przez Leo_JR dnia 1.02.2016 14:56:26
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 0:48:27
Leo, Zazwyczaj animacje zajmują mi około 2 dni - nie potrafię zliczyć dokładnie ile czasu więc te 48 godzin jest tym absolutnym maksimum. Zazwyczaj jednego dnia zaczynam a drugiego kończę . Jeśli chodzi o ikonkę - cieszę się, że się podoba . Ogólnie wydaje mi się, że za dużo tam napchałam... Małe rysunki i pixelki to coś co mogłabym robić i robić i nie przestawać
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 16:18:28
Kotomiś Cudowny (bajeczny)
Zmiennokształtny
Kiedyś byłam w to strasznie wkręcona (w sumie właśnie zatęskniłam za robótkami pixelkowymi). Nie wiem czy jest cos prostszego od pixel artu. Wszystko ukladasz malymi kwadracikami, nie musisz sie martwic o czulosc. Jedyne na czym ci zalezy to gestosc kropeczek. Latwiej dopasowac linie, cienie.. wszystko moim zdaniem. W sumie odkad mam tablet to zadko je robie, bo glownie bawilam sie nimi na taczpadzie (zalaczam kilka przykladow). Pozostawiam tutoriale do painta.
Animacja pixeli tez jest smiesznie prosta i nie wymaga zadnej filozofii... Polecam Easy Gif Animator na sam poczatek. Po 10 minutach juz pewnie kazdy umie zrobic cos super (na co potrzeba juz troche wiecej czasu : P).
wydaje mi się, że przy tej technice trzeba głównie myśleć co się robi, nawet nie wymaga za dużo zdolności. ; )
Ostatnio edytowany przez Riciak dnia 3.02.2016 16:20:14
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 16:32:09
Oj, chyba trochę niedoceniasz trudności tworzenia pixel-artów . Pixel art to mimo wszystko sztuka, która ma pewne swoje zasady. Jedną z najważniejszych jest zasada, że nie można używać warstw, filtrów itp. Wszystko co się robi robi się pixelek po pixelku. Więc teraz wyobraź sobie zrobienie rysunku z pełnym tłem, cieniami i wszystkim bez korzystania z powyższych udogodnień. Ktoś powie, że jest to tylko czasochłonne a nie trudne? Może i tak jest ale niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego. Tu chodzi też o wyczucie, o to gdzie dany pixel postawić by praca wyglądała dobrze. W dobrym pixel-arcie jeden pixel ma ogromne znaczenie a inny odcień koloru może zmienić cały klimat rysunku.
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 16:34:12
Kotomiś Cudowny (bajeczny)
Zmiennokształtny
Robiłam takie prace, możesz sobie poprzeglądać moje galerie... Akurat nie używam warstw, ale w XXI wieku nawet w takim SAI możesz zrobić to na warstwach (nie wiem jaka to ujma dla twórczości).
Wiem, że to wymaga cierpliwości i czasu. Nie wiem za to co Cię tak ubodło. Nie ty jedna masz dostęp do pixeli xd
I nie wiem skąd wniosek, że nie doceniam.. Bo napisałam że to najprostsza technika digitalu? Mam chyba prawo tak uważać.
"Ktoś powie, że jest to tylko czasochłonne a nie trudne? Może i tak jest ale niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego"
nikt niczego się nie nauczył bez próbowania, lol. Nie powiedziałam że od razu będzie wychodzić i że jest to pierwotne jak oddychanie xd
"Tu chodzi też o wyczucie, o to gdzie dany pixel postawić by praca wyglądała dobrze."
dlatego napisałam, że to głównie myślenie co się robi...
Ostatnio edytowany przez Riciak dnia 3.02.2016 16:39:46
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 16:42:55
Właśnie o to chodzi, że nazywając pracę pixel-artem masz świadomość, że została zrobiona bez warstw. Chodzi o sposób a nie o efekt . Teraz technologia pozwala zrobić z normalnego rysunku pracę, wyglądającą jak pixel-art ale czy w takim razie nim jest? Raczej nie. To taka sama logika.
Twoje pixele są ładne ale - bez urazy - bez żadnego "łał", nie widać tego "czegoś" co jest widoczne u wielu innych artystów. Takie prace może i faktycznie są łatwe w wykonaniu ale popatrz chociaż na prace innych artystów a nie tylko swoje .
Nic mnie nie ubodło (?). Wyraziłam swoje zdanie na temat Twojej wypowiedzi i wprowadziłam pewne informacje, które nie każdy zna .
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 16:51:32
Kotomiś Cudowny (bajeczny)
Zmiennokształtny
Nie uważam sie za guru pixelow (ciebie zreszta tez nie). Po prostu wrzuciłam tutoriale i kilka swoich prac... A pixel art nie wymaga filozofii i jest chyba najbardziej podstawowa technika wiec nie wiem o co sie oburzasz.
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 16:59:26
Nie wiem czemu dalej sądzisz, że się oburzam XD. Wystarczy, że zwrócę się do Ciebie negując Twoje zdanie i już, że się oburzam? Wprowadziłam pewne informacje, które nie każdy zna - to jest to moje niby oburzenie? Trochę dystansu do siebie dziewczyno .
Forum = wyrażanie swoich opinii na dany temat. Wydaje mi się, że tematem tego wątku są pixel-arty a nie to czy się oburzam czy nie . Więc swoje spostrzeżenia zostaw proszę dla siebie bo nie wprowadzają do tematu nic a też nie możesz być w 100% pewna jakie emocje mi teraz towarzyszą
EDIT: jeszcze na koniec chciałabym rozwiać pewne wątpliwości:
nie powiedziałam, że nie doceniasz PIXEL-ARTÓW, tylko że nie doceniasz TRUDNOŚCI tworzenia pixel-artów. Więc mimo wszystko nie zarzucam Ci nic tylko ujęłam trochę inaczej Twoje zdanie na temat łatwości.
No i odnośnie do łatwości - łatwość sama w sobie określa coś prostego, coś co da się zrobić bez większego wysiłku. Więc jeśli coś wymaga ćwiczenia (czyt. wysiłku) z tej definicji nie jest łatwe. Może trudne też nie. Może po prostu neutralne, normalne?
Ostatnio edytowany przez Sheribonbon dnia 3.02.2016 17:33:56
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 17:52:00
Arachne
Taur
nie doceniasz TRUDNOŚCI
I tak wszyscy idziecie na łatwiznę. Spróbujcie stworzyć pixel art w palecie 16 kolorów z dozwolonymi tylko 2 kolorami na blok 8x8 pikseli (maksymalna rozdzielczość 320×200).
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 17:57:58
Pół Pasek
Inna forma
To może i ja się wtrącę. Nie uważam, żeby pixel art był szczególnie trudny. Kwestia praktyki tylko. I tak jak DarkV napisal, ciekawie sie robi dopiero mając niewielką paletę kolorów i małą liczbę klatek.
Palety, warstwy?
Przypominam, ze genialne pixel arty mozna zrobic nawet w Minecrafcie
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 18:00:46
Wiem wiem, ja swoimi pracami mogę tylko buty czyścić osobom, które tworzą arcydzieła z zaledwie kilku kolorów . Dlatego mówię, że jest to sztuka nie łatwa acz zbliżająca się do trudnej, wymagająca innych zdolności niż tylko zmysł artystyczny.
I żeby nie było, że się wywyższam czy coś - nie sądzę by moje prace były chociaż w połowie tak świetne jak prace profesjonalistów. Swoje opinie wyrażam na temat tego co wiem a nie tego co dokonuję.
Ostatnio edytowany przez Sheribonbon dnia 3.02.2016 18:02:07
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 18:08:52
Dobrze, całość dyskusji rozchodziła się wobec pojęcia łatwości a nie trudnosci (Łatwość zawiera się w trudnośći w sensie poziomem trudności jest łatwość) - pixel arty nie są specjalnie trudne z czym się mogę zgodzić ale zdecydowanie do kategorii rzeczy łatwych, prostych, banalnych nie należą (przynajmniej według mnie i według mojej wiedzy) .
Pixel arty można robić ze wszystkiego - grunt by nie iść na łatwiznę.
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 22:48:06
Wilk
Anthro
Te zasady zostały wymyślone po to, aby pixel arty nie były zbyt łatwe do wykonania ?
Brzmi troszkę jak pompowanie e-penisa; zwłaszcza, że nikt nie jest w stanie dowieść czy robiąc taki arcik korzystałem z warstw, czy nie. Każdy może napisać "100% True Pixel Art NO LAYERS USED™ ", by sztucznie podnieść wartość swojej pracy w oczach odbiorcy - przypomina ludzi, którzy chwalą się goleniem PRAWDZIWĄ brzytwą albo piciem tylko RĘCZNIE mielonej kawy.
niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego.
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 23:00:13
Nie, pixel arty były na początku tworzone do gier, robiono je tak by ważyły jak najmniej. Właśnie o to mi w tym wszystkim chodzi, że prawdziwy pixel art jest właśnie robiony według tych zasad. Krytykując ogół pixel-artów trzeba jednak wiedzieć na czym się to opiera i na czym polega. Obecnie pixel-arty są często nazywane oekakii jednak dalej używa się pojęcia pixel-art. chodzi w tym wszystkim o proces a nie o sam efekt. Tak, masz rację, że nikt nie jest w stanie stwierdzić czy dany pixel-art jest "prawdziwy" ale nie o to chodzi. Sztuka powinna być przede wszystkim wartościowa dla autora . Może i z tymi warstwami to przesada ale tak jak wspomniałam - chodzi o tę całą genezę pixelków.
Nie bardzo wiem o co chodzi z tą krytyką. To zdanie "niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego" odnosiło się do "łatwości" robienia pixel artów a o łatwości już pisałam wcześniej.
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 23:15:33
Wilk
Anthro
Oj, chyba trochę niedoceniasz trudności tworzenia pixel-artów . Pixel art to mimo wszystko sztuka, która ma pewne swoje zasady. Jedną z najważniejszych jest zasada, że nie można używać warstw, filtrów itp. Wszystko co się robi robi się pixelek po pixelku. Więc teraz wyobraź sobie zrobienie rysunku z pełnym tłem, cieniami i wszystkim bez korzystania z powyższych udogodnień. Ktoś powie, że jest to tylko czasochłonne a nie trudne? Może i tak jest ale niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego. Tu chodzi też o wyczucie, o to gdzie dany pixel postawić by praca wyglądała dobrze. W dobrym pixel-arcie jeden pixel ma ogromne znaczenie a inny odcień koloru może zmienić cały klimat rysunku.
Te zasady zostały wymyślone po to, aby pixel arty nie były zbyt łatwe do wykonania ?
Brzmi troszkę jak pompowanie e-penisa; zwłaszcza, że nikt nie jest w stanie dowieść czy robiąc taki arcik korzystałem z warstw, czy nie. Każdy może napisać "100% True Pixel Art NO LAYERS USED™ ", by sztucznie podnieść wartość swojej pracy w oczach odbiorcy - przypomina ludzi, którzy chwalą się goleniem PRAWDZIWĄ brzytwą albo piciem tylko RĘCZNIE mielonej kawy.
niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego.
"Krytykujesz, to zrób lepiej". Nie popisałaś się
Nie, pixel arty były na początku tworzone do gier, robiono je tak by ważyły jak najmniej. Właśnie o to mi w tym wszystkim chodzi, że prawdziwy pixel art jest właśnie robiony według tych zasad. Krytykując ogół pixel-artów trzeba jednak wiedzieć na czym się to opiera i na czym polega. Obecnie pixel-arty są często nazywane oekakii jednak dalej używa się pojęcia pixel-art. chodzi w tym wszystkim o proces a nie o sam efekt. Tak, masz rację, że nikt nie jest w stanie stwierdzić czy dany pixel-art jest "prawdziwy" ale nie o to chodzi. Sztuka powinna być przede wszystkim wartościowa dla autora . Może i z tymi warstwami to przesada ale tak jak wspomniałam - chodzi o tę całą genezę pixelków.
Nie bardzo wiem o co chodzi z tą krytyką. To zdanie "niech w takim razie osoba, która nie miała styczności z robieniem pixel-artów zrobi coś takiego" odnosiło się do "łatwości" robienia pixel artów a o łatwości już pisałam wcześniej.
Czy jesteś z jakiejś elity pixel artowców? Rozumiem, że tylko Twoja formuła na tego typu sztukę jest jedyną słuszną? Nie krytykuję pixel artu, tylko Twoje aroganckie podejście: typowe dla osób, którym sie wydaje, że coś już potrafią.
Re: Pixel Art - temat ogólny i porady
Wysłano: 3.02.2016 23:22:02
Nie, nie jestem z elity. To co pisałam odnosi się do samej genezy pixel-artu. Nigdzie nie napisałam, że to jest jedyna słuszna teoria. To jest forum i jest po to by dyskutować a dyskusja mimo wszystko opiera się na obronie swojego stanowiska. I nie, nie wydaje mi się, że coś już potrafię bo wiem, że coś już potrafię. Nie jestem mistrzem, daleko mi do mistrzostwa ale to nie znaczy, że nie umiem kompletnie nic. Jeśli masz inne zdanie to z chęcią wysłucham o ile odnosi się to do pixelków a nie mojej osoby